FannyS

Alla inlägg under oktober 2011

Av Fanny - 30 oktober 2011 12:20

Hej igen!

Igår skrev jag att jag skulle skriva ett långt inlägg om årstiderna och så,och ni ska få se det men jag tittar i boken och letar efter nåt bra men ni får nöja er nu med lite andra saker.

Jag ska skriva om kändisarnas frisyrer; SVÅRIGHETSGRADER: <3: svårt <3<3: rätt lätt  <3<3<3: busenkelt

VANESSAS MAFFIGA KNUT: Du behöver: Borste och två snoddar                                           
    <3<3<3

Borsta allt hår bakåt och sätt upp det i en hög hästsvans mitt på huvudet.Tupera eventuellt hästsvansen lite grann för mer volym(och större knut!).Snurra svansen runt tofsen och spänn fast med den andra tofsen.Dra försiktigt tofsen så att den "lossnar" lite.Då blir knuten fluffigare och inte lika stram.Avsluta med att spraya håret med lite glansgivande spray.

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                  

RIHANNAS TRIPPELFLÄTA: Du behöver: Kam,två hårnålar och en tofs                                         <3<3

Kamma mittbena.Ta en bit hår längst fram på vänster sida och gör en fläta.Fäst flätan bak i nacken med en hårnål.Gör likadant på höger sida.Ta resten av håret och gör en tjock fläta,fäst med hårsnodd.Rufsa till flätan med fingrarna så att den ser lite slarvig ut.

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                  

DEMI & SELENAS VACKRA VÅGOR: Du behöver: Värmeskyddandes spray,plattång och borste               <3<3<3

Borsta igenom håret och spraya i lite värmeskyddande spray.Kamma en sidbena.Ta en slinga hår,cirka fem centimeter bred.Nyp fast tången i håret högst upp,men istället för att bara dra takt ner(som man brukar att göra för att få platt hår),så snurrar du plattången medan du drar nedåt.Upprepa på fler slingor i håret-och vips har du vackra vågor!

                                                  
                                                  
                                                  
                                                  
                  

Det var allt,jag skrivre mer om sånt senare idag(JAG LOVAR).

Hoppas att alla mår bra!


/1000 kramar från FANNYFIN  

Av Fanny - 30 oktober 2011 10:20

Hej alla bloggläsare!

Idag är det söndag och jag vet att det kommer bli en bra dag idag.

Alldeles nyss klädde jag på mig och satte på julmusik,jag är så försjust i julen.

Här kommer en lista på vad jag gillar mest på julen:

1:Julklappar

2:Julpynten

3:Julmaten

4:Kalle anka m.m

5:Släkten samlas

6:Musiken

Det var allt.

Ska skriva mer senare idag,hoppas att alla mår bra!!!!!!!!!!!

Det är 8 dagar kvar tills jag fyller år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    


/1000000000000000000000000  kramar från FANNYFIN      

Av Fanny - 29 oktober 2011 19:05

Hej igen!!

Jag glömde säga att jag var hos optikern och kollade synen och jag ska få nya glasögon om två veckor.

Och så får ni inte glömma att titta på min och min bästis blogg:

www.BFFever.bloggplatsen.se

Min bästis har även en blogg själv som heter:

www.ceciliasnygg.bloggplatsen.se

Glöm inte!

Halloween är om en vecka på fredagen !!!!

Hälsningar FAAAAANNYYYYYFIIIIIN   

Av Fanny - 29 oktober 2011 18:37

Hej  alla bloggläsare!

Från och med nu tänker jag skriva datumet istället för det jag brukar skriva.

Idag är det söndag och jag är trött och glad,jag vet att jag inte har skrivit på ganska länge men jag skriver nu.

Igår var det ju fredag och vi slutade en halvtimme tidigare och nu har vi HÖSTLOV till på måndag om två veckor!

Imorgon hade jag tänkt att skriva ett lättelångt inlägg om årstidernas färger och sånt.

OM NIO DAGAR FYLLER JAG TOLV ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!! JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Hoppas att alla mår bra!


/10000 kramar från FANNYFIN  


Av Fanny - 26 oktober 2011 14:51

Hej alla bloggläsare!

Våran musikal DUMMERJÖNS för skolaklasser gick jättebra men man var ju så trött för vi gjorde samma sak igår.

Idag är det onsdag och jag är så trött att jag skulle kunna sova men jag ska skriva om andra saker.

Och det handlar om HÖSTMYSIGT HEMMA-SPA!

FIXA EN MYSIG KVÄLL MED BÄSTA TJEJKOMPISARNA,OCH GÖR ETT EGET HEMMA-SPA!

FÖTTERNA

Häll upp ljummet vatten i en balja och häll i lite fotsalt..

Bada fötterna i cirka tio minuter.

Fila sedan fötterna med en fotfil och torka sedan av fötterna(glöm inte att torka mellan tårna!).

Klipp tånaglarna om det behövs,och klipp inte för långt ner!

Avsluta med att smörja in dom i en kräm,och måla tånaglarna i din favoritfärg om du känner för det!

HÄNDERNA

Så här vid höstrusket kan händerna blå torra och röda.

Om du vill bli av med det smörjer du helt enkelt händerna ordenrligt på kvällen innan du går och lägger dig(har du ingen bra handkräm så funkar det alldeles bra med vanlig olivolja) sen tar du ett par bomullsfingervantar.Sen på morgonen är dom mjuka och lena igen.

Jag skiver om ansiktet imorgon,hoppas att alla mår bra!

 

/1000 kramar från FANNYFIN  


Av Fanny - 24 oktober 2011 17:17

Hejsan alla bloggläsare!  

Idag är det måndag och det var så jobbigt imorse,nu undrar ni säkert varför?

Jo det var så att halv nio skulle 4m,5m och min klass(6m) samlas utanför ett hus som

 vi ska ha vår musikalen DUMMERJÖNS.Och sen halv nio fick vi gå in och sen så övade vi där till halv tolv

och då gick vi till skolan för att äta lunch.Och sen hade vi vanliga lektioner tills vi slutade.

Och snart ska vi väll äta kvällsmat jag är lite hungrig.

Och imorgon och på onsdag kommer vi att visa massor av klasser vår musikal DUMMERJÖNS flera gånger dom

två dagarna denna vecka så att jag kanske inte kommer att upptadera då,och på torsdag kommer vi ha vanliga lektioner

tills 13.45 mitt i slöjdlektionen och sen ska vi vila till 5 på kvällen när vi ska ha en kvällskonsert för alla föräldrar.

Hoppas att allla mår bra!


/1000 kramar från FANNYFIN  

Av Fanny - 23 oktober 2011 16:25

Hello!

Här kommer lite mode!

Vintern börjar ju närma sig och då är det kallt vilket dock är nu och det är höst:

 

HALSDUK: Från H&M, kostar 99 kronor

SKINNHANDSKAR:Från H&M, kostar 199 kronor

TRÖJA:Från H&M, kostar 349 kronor

SKÄRP:Från H&M, kostar 79 kronor

Det var lite mode ses i nästa inlägg!

SES <3

Av Fanny - 23 oktober 2011 16:07

Hejsan igen!

Jag fick en fråga för några minuter sen på min mobil som handlar om min blogg och så och här är den:

FRÅGA: Vet du några bra datasidor  som man kan vara på?

SVAR: Jag vet massor av sidor,en sida heter WWW.COOLASPEL.SE ,

WWW.BLOGGPLATSEN.SE ,

WWW.MOVIESTARPLANET.SE

Det var alla jag kom på sen är det två bloggar man måste titta på som heter:

WWW.SOFIASFO´TON.BLOGGPLATSEN.SE

WWW.FOKIS.SE

Hejdå!  


Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards