FannyS

Alla inlägg under december 2011

Av Fanny - 31 december 2011 19:38

Hej allihopa!

Idag är det den 31 december och nyårsafton.

I min familj brukar vi alltid bestäma ett land te.x Spanien och då fixar vi mat och musik därifrån och självklart

kläderna till landet. Detta år har vi MEXIO och vi har alldeles nyss ätit TACOS och snart ska vi titta på Grevinan och Betjänten och senare skåla för det nya året!! :)

Och tills vidare vill jag säga

GOTT NYTT ÅR! 

/ Fannyfin  

 

Av Fanny - 26 december 2011 16:19

Hej bloggläsare!

Annandag är det idag och min familj firade lilljlafton med faster,farmor och kusin.

Av dom fick jag:

1: Presentkort på Kicks på 200 kronor

2: Presentkort på Lindex på 250 kronor

3: En bok som heter "FLYGA HÖGT"

4: Blå ask med paljetter och snören på och inuti en ring med (låtsas) diamanter på.

Jag blev glad av allting. Särskilt presentkortet på Kicks.

Jag ska nämligen spara pengar nu för sommaren till kläder OCH smink, ifall jag skulle få brist på det+ nagellack

Nu ska jag gå och duscha men  vi ses imorgon,

HEJDÅ!

 

/ 1000 kramar från Fannyfin ;)

Av Fanny - 25 december 2011 13:37

Hej alla bloggläsare!

Idag är det söndag.

Igår var det JULAFTON, jag fick massor av bra presenter som jag älskade.

Jag fick bla:

en läppenna i färgen ljusbrun,(men syns ändå)

morgonrock i rosa med vita prickar,

ljusrosa mjukisbyxor vs mjukiströja,

nagellack med tunn pensel i cerise,turkos och ljuslila,

bok med notrader i så man kan göra egna sånger på pianot,

Mer kommer jag inte ihåg,skriver mer senare när jag kommer hem. Är hos morgmor och morfar nu.

Hoppas att alla har haft en riktigt GOD JUL!  

Hejdå allihopa;)

Av Fanny - 23 december 2011 15:21

Hej bloggen!!!!!!!

Asså gud vad jag är pirrig för imorgon jag menar JULAFTON är imorgon!!

Vissa kanske inte tycker att det ska vara jul imorgon eller man inte nå julkänsla.

Om jag ska tänka på julen tänker jag på detta:

Julgranen

Julåtarna

Maten och julgodiset

Julklapparna

Familjen och släkten

Det får mig att tänka på julen    Nu känner jag mig som en tomte......

Till fika åt vi tomteskum.....mmmmm.... det var en start till julen.

Och klockan 4 ska jag och min lillasyster titta på "LYCKA TILL CHARLIE filmen" på Disney Channel, det kommer att bli kul!!! :)

Idag har jag städat en massor+duschat+målat naglarna. 

Vi ska sova över hos mormor och morfar och därför har jag tagit fram kläder m.m för den 24 och 25.

Nej nu ska jag gå och lyssna på julmusik och pyssla till klockan 4(då filmen börjar).

HEJDÅ ALLA TOMTAR OCH ALLA ANDRA! 


PS: Det blir kanske ett inlägg imorgon,vi får hoppas och hoppas........... :DS  

Av Fanny - 18 december 2011 15:51

Hej bloggen!

Idag äe det  FJÄRDE ADVENT nej vänta..... FJÄRDE ADVENT  så ska det se ut! :)

I adventspresent fick jag en hjärtformad ask som det står God jul på och i den låg rosa hjärtformade notisar och lite julpynt som jag ska spara tills man flyttar hemifrån!!! 

Och vi åt såklart adventsfika och tände det fjärde ljuset.

 

" Jag tycker att DECEMBER har gått väldigt snabbt och tänk nu är det BARA 6 DAGAR KVAR TILL JULAFTON"

Just nu är jag väldigt pirrig inför imorgon då själva JULKNSERTEN är men det ska gå!!

Här kommer låtarna vi ska sjunga:

1: Sankta Lucia

2: Tärnans visa

3: Bethlehems stjärna

4: Staffan stalledräng

5: Joy to the world

6: Julen är här

7: Nu tändas tusen ljulesljus

8: Den bästa tiden

9: Merry christmas

10: The Virgin Mary

11: Lusse lella

12: Luciaväntan

13: När dagen blivit kall och grå

14: Stjärngossarnas visa

15: Se hur lucia

Det var alla låtar och den ända låten jag är osäker på är Joy the world. Ska öva såklart! :D

Hejdå att adventsfirare,tomtar,nissar och så vidare............. 

 MERRY CHRISTMAS

Av Fanny - 17 december 2011 16:43

Hej bloggen!

Jag har inte skrivit på länge men..................... jag vet inte "varför".

Idag är det lördag och om precis 1 VECKA  är det JULAFTON!!!! 

Jag längtar så himla himla mycket!!!!!!!

Igår föresten var vi i en kyrka och övade luciasångarna m.m sånger till min skolans musikklassers JULKONSERT!!!

Det var jättekul, julkonserten kommer vara den 19 december på en måndag OMG!

MÅNDAG: jukonsert med luciadel och sen "andra delen" så kallad utan lucialinne,krans och TÄNDA LJUS!! (jag är rädd för ljus men det ska funka! :) allstå på luciadelen tända ljus.....    Inte andra! :D

TISDAG: matteprov i geomitri + läkarbesök med min allergiläkare.

ONSDAG: avslutning i skolan med julpyssel istället för matte m.m(tråkiga ämmen) och till lunch i skolan:JULBORD!

24/12: JULAFTON!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tyvärr så kanske jag inte kommer att skriva  på julafton men jag försöker såklart med ett inlägg på morgonen! :D

Nu ska jag fixa och trixa och göra bloggen mer julig!!!!   

HEJDÅ ALLA NI UNDERBARA DÄR UTE!

Merry christmas 


PS: Imorgon är det fjärde advent!   

Av Fanny - 13 december 2011 16:32

Hej bloggen!

Today it is tuesday and LUCIA och vi sjöng på Öhlins eller vad det heter ;)

Men vi gick med tända ljus och det gick bra .

Och till fika hemma så var det lussebulle,pepparkakor och mjölk som hjälde.

Och snart ska jag gå in på www.aliceme.blogg.se och kika lite :)

Ses sen da bloggen 

                    www.kenza.se 

/ kram från Fannyfin   

    

Av Fanny - 11 december 2011 13:53

Hej bloggen!

Igår bakade jag och mamma och lillasystern lussebullar och tog fram granen(fast pappa tog fram granen).

Och idag så var det marmeladfrukost sen åkte vi till NK julskyltning och tittade. Det var jättebra tyckte jag.Jag tog bilder där men det kommer upp senare. Och sen åt vi grekiskt till lunch. Och efter det bakade vi pepparkakor. Jag åt lite av degen.......

Och snart ska jag duscha,äta adventsfika,duscha.

I adventspresent fick jag en bok som heter "GLADA KORT". Där man lär sig göra fina kort!! :)

  

(höll på att glömma denna bild)

Och så ska jag titta på julkalendern för att jag glömde titta imorse.............

Jag fick en kommentar såg jag nu:

"Vilken klass går du i?" (stog det ungefär)

Svar: Jag går i 6:an.

HEEEEEJDÅÅÅÅÅ 



 

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards