FannyS

Alla inlägg under mars 2012

Av Fanny - 31 mars 2012 14:15

Hej alla bloggläsare!

Förklaring för att jag inte skrev igår: Jag mådde jättedåligt igår och orkade inte nånting (men jag gick till skolan).

Plus att jag somnade klockan 10 och vaknade idag klockan kvart över 8 pågrund av att mamma väckte mig. Efter hon hade väckt mig drog hon ner rullgardinen och gissa vad jag ser då?? SNÖÖ!!?? Asså snö nu när det är vår. Igår trodde jag att verkligen våren var på väg, men nej, dom vill väl att det ska vara snö i mars.

Och tyvärr så glömde jag FREDAGENS MUMS, men jag kan lika väl skriva den nu:

-HALLONSMOOTHIE                4 glas

1 liter naturell yogurt

250 g hallon

1 dl florsocker

1. Häll i yougurten, hallonen och florsockret i en mixer och kör tills den är slät.

2.Häll upp i stora glas och drick med sugrör.

Och innan lunch idag så gick vi till centrum och jag köpte 10 fina vykort och 1 penna som luktar annanas.

Och så förde jag över mina bilder till datorn så här kommer några bilder från när jag handlade och kunde inte visa dom på bloggen:

     

Det var allt idag, KANSKE blir ett till inlägg idag..... ;)

///1000 kramar från FaNnYfIn  

PS: Tänk vad coolt om det fanns en bok om ens eget liv? :)

Av Fanny - 28 mars 2012 20:48

Godkväll alla ni underbara ;)

Idag är det onsdag.

Innan jag säger hur ledsen jag är för att jag inte har hunnit blogga MÅSTE jag bara visa dessa bilder på den nya lilla prinssesan Estelle och sin familj:

      

Visst är Estelle söt!  


JAG BESTÄMMER FRÅN OCH MED NU ATT JAG LOOOOVAR ATT BLOGGA VARJE DAG. :)

Imorgon börjar jag.


Imorgon tror jag att jag ska skriva om SPA, jag har inte bestämt mig än. Nåt ska det iaf bli. ;)

Imorgon har också spanskaläxa som är klockan och är jättesvårt, men jag har pluggat och jag tror att det kommer gå fantastic.  


Här kommer det en smiley som visar UNGEFÄR  hur det ser ut för mig när mamma väcker mig (utan klockan):

   Haha ;)

Hoppas att ni har haft en super-duper-ultra-bra-dag!!!!!

///1000 pussar&kramar från FanNnyFin  

Av Fanny - 22 mars 2012 15:55

Hej bloggläsare! <3

Idag är det torsdag.

Förlåt,förlåt,förlåt och förlåt för en dålig uppdatering.  

För två dagar sen så skulle jag skriva om mode/skönhet (plus några andra saker jag glömt bort.....).

Men det har varit lite försenat för att sätta ihop det till ett bra inlägg, men här kommer det:

Mode/skönhet    del 1.

Skönhets-tips:     1.Varje gång du målar naglarna i en mörk färg eller annan färg

                            måla först med ett genomskilnigt-lack under för att mörkt

                            nagellack gör naglarna gula.

                           2.När du tvättat håret i varmt vatten ska du efter skölja håret

                            i kallt vatten så inte håret blir så trassligt.

                           3. Ett tips att veta om schampot eller balsamet är borta är att

                            ta ett hårstrå och om det gnisslar så är det borta, annars

                           fortsätter du att skölja bort med vatten.

                           4. MASCARA:Om du är känslig vid ögonen så är ett bra tips att du

                           andvänder en mascara som passar till känsliga ögon.

                           Om du är allergisk mot starka dofter eller vissa saker som är i

                            sminket/mascaran så är ett bra märke som jag vet(och andvänder)

                            CLINIC . Det är allergi-testat och ganska så billigt. Och om du är

                           extra noga så kan du prova sminket och se om det händer nåt.

               5. LÄPPSKRUBB:      Du behöver: 1 tsk honung

                                                  
                 1 tsk socker

                                                  
                 1 liten plastbehållare

                                                  
                 1 glasspinne eller en liten sked

                                                  
                 Lite vaselin om du vill

1. Häll i honung och socker i en behållare.

2. Tillsätt lite vaselin om du vill att den ska glida lättare på läpparna.

3. Rör om. När "smeten" är jämn och du rört färdigt kan du kolla om det behövs mer socker.

4. Nu är den färdig!

    OBS!    Ta lite av blandningen på fingret och skrubba försiktigt i någon minut.

                Tvätta bort sedan med ljummet vatten. Lägg sedan på vaselin eller nån

                annan fet salva.

               SKRUBBA INTE LÄPPARNA FÖR OFTA! 1-2 GÅNGER I VECKAN RÄCKER.

 

Mode:  Färger:                          Kläder:                    

            Vitt.                 Matcha med gräddiga toner och ljust grå-vitt.

            Rosa.                Rosa blus,rosa kuvertväska,rosa pumps,rosa nagellack.

            Grönt.              Gröna byxor,grönt linne,grön ögonskugga.

            Ljusrosa.          Matcha en ljusrosa skinnkjol,vit spetstopp och svart skinnjacka.

            BLANDAT 1.     Vit stickad topp,svart skinnkjol och ljusrosa knästrumpor.

           BLANDAT 2.     Mörkblå t-shirt,randig kjol vit linne och mönstrad skinnjacka.


10 vårfavoriter:              1. Svarta tights.

                                  2. Turbanhalsduk/sjalar.

                                  3. Skinnjacka.

                                 4. Handväskor.

                                 5. Gympaskor.

                                 6. Stora solglasögon.

                                 7. Benvärmare.

                                 8. Treggings (jeans-tights)

                                 9. Pällsmössor.

                                10. Stora örhängen.

Ja, det var allt för idag. Dom 10 vårfavoriterna är det jag har sett alla satt på sig. Vill du också hänga på?

Föresten det var jättevarmt idag och jag gick till och hem i från skolan i solglasögon.

Jag skriver mer imorgon. Hoppas ni har haft en bra dag. ;)

/// 1000 000 pussar och kramar från Fannyfin    

 

Av Fanny - 19 mars 2012 20:14

Hej bloggläsare!  

Idag är det måndag.

Jag kommer inte ihåg om jag skrev igår men ifall jag inte gjorde det så var jag iaf och badade. Det var jättekul!!!!!!! 

Imorgon har jag piano igen och på onsdag har jag studiedag, då ska jag plugga ............. 

Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag har haft.

///1000 kramar från Fannyfin     

Av Fanny - 17 mars 2012 14:26

Hej bloggläsare! 

Idag är det lördag.

Jag vet att jag inte har skrivit på länge, men nu ska jag börja igen... ;)

Föresten skulle jag vilja skriva ett GRATTIS TILL LOREEN som vann MELODIFESTIVALEN 2012!!!!!!! :)

Jag tyckte att hon skulle vinna. Eller Molly Sanden.  

Här kommer ett test:

VAD KAN DU OM SMINK?

1. Vad är ett annat ord för "täckstift"?

 A: Faundation.

 B: Concealer.

 C: Cover cream.

2. Var har man kajal?

 A: Runt ögonen.

 B: Runt läpparna.

 C: Ögonbrynen.

3. Var har man rouge?

 A. Ögonlocken.

 B: Läpparna.

 C: Kinderna.

4. Vilken låt om smink har Jedward gjort?

 A: Lipstick.

 B: Lipgloss.

 C: Lipsmacker.

5. Vilken av dessa är inte smink?

 A: Highlighter.

 B: Bronzer.

 C: Polygrip.

Ni ska skriva alla rätta svar på en kommentar och om ni har alla rätt kan ni vinna en länk till er blogg.

Det var allt för idag. Och jag skriver mer imorgon. Hoppas att ni får en fortsatt bra dag!!! <3

///1000 kramar från Fannyfin  

   

8/3

Av Fanny - 8 mars 2012 16:26

Hej bloggen!  

Idag är det torsdag!

Gud vad jag är trött så nu kommer jag logga ut!!!!

Nej, jag skämtade bara........ ;p

Idag har det varit skola HELA dagen.

Och alldeles nyss gjorde jag matteläxan till imorgon.

Shema för denna dag kommer här:

MUSIK: Vi pratade och jag var dörrvakt(dom andra i klassen tog sprutan).

MATTE: Vi arbetade muntligt först senare skrivsligt.

SPANSKA: Läxförhör om årstiderna,månaderna och veckodagarna.

_LUNCH: Köttbullar, ris och sås._

ENGELSKA: Fick reda på läxförhörs-resultat och pratade om dom nya betygen.

SVENSKA: Vi läste först länge sedan arbetade.

Hoppas att ni har haft en bra dag!!! :)


///1000 pussar&kramar från FannyFin 

6/3

Av Fanny - 6 mars 2012 18:47

Hej bloggen! 

Idag är det tisdag.

Jag hade också piano men jag började 5 minuter efter jag skulle ha ha börjat. Och den tjejen innan mig kom 

på precis när jag skulle börja att hon behövde ett intyg och då fick jag sitta och vänta i en kvart och sen hade 

jag typ ingen tid att spela på grund av det!! AAAAAH, jag blir galen på sånna människor.


(Om vi säger att vi står i en kö vid kassan i en mataffär och det står 7 personer i kön och 2 av dom har rullstol. Och sen så kommer 3 killar och knuffar sig in i kön. Sen när det är deras tur vid kassan så springer dom ut med sakerna och då den som stod precis efter dom tappar ju allt eftersom dom tar sats för att springa så fort dom kan. Då måste ju den personen plocka upp alla varor och ge dom till personen i kassan för att kolla vad den har köpt. Jag skrev just detta för att jag vill säga till alla som bara tar saker utan att betala. Plus att jag hatar dom som trängs i kön. Jag menar hur kul tror du att det är för dom i kassan med rullstol och sen så kommer det killar som tränger sig. Då måste ju den personen hålla i riktigt hårt i rullstolen så att hon/han inte vickar omkull.

Vissa kanske tycker nu att det jag skrev var knäppt men jag bryr mig inte för det är ju jag som har skrivit det och om ni har nåt ni vill säga som är taskigt behöver ni inte skriva det alls, för jag behöver inga såna kommentarer.)


Har nu hittat 18 bra bloggar till imorgon. Om ni inte har sett mer en detta inlägg kan ni se att på inlägget innan detta så skrev jag att jag ska ha olika teman olika dagar.


Hoppas att ni får en fortsatt bra dag! ;)

///1000 trött-pussar&kramar från FannyFin  

PS: Jag skrev där långa inom parantes för att ni får läsa det om ni vill:DS

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards