FannyS

Alla inlägg under november 2011

Av Fanny - 13 november 2011 10:04

Hej igen igen!

Här kommer lite bilder från när jag fyllde 12 år:

 

Goda födelsedagsmuffins!

 

MMMMMMM  

   

Födelsedagskort från familjen!

Det var alla bilder jag kunde hitta. Jag är så glad att alla mina bilder från mobilen är på datorn.

Nu kommer lita andra bilder:

   

 

   

Japp det var allt!

Hoppas att alla fortfarande mår bra!


!000000 kramar från FANNYFIN

Av Fanny - 13 november 2011 09:41

Hej igen!

Här kommer min göra lista:


GÖRA LISTA:

Klä på mig

Städa

LUNCH

Fort. städa

MELLIS

Valfritt

Japp det är dagens göra lista. Jag ska börja med det (men kanske inte varje dag).

10000000000 kramar från FANNYFIN  


Av Fanny - 13 november 2011 09:18

Hej alla bloggläsare!

Sorry att jag inte har skrivit på länge.Men jag har varit upptagen dom senaste dagarna jag inte har skrivit.

Jag kan berätta om igår och så.

Det började i fredags då hade jag ont i halsen.När jag kom hem var jag snorig och igår blev jag förkyld(jag är det nu).

Och efter lunch igår kom min moster för att hon och mamma skulle gå på en resturang på kvällen.

Och så skulle vi hämta dom(då var klockan tio på kvällen),jag och min lillasyster hade snurrat in oss i filtar och försökte

sova i bilen medans pappa körde.

Jag var vaken hela resan dit men när vi hade hämtat dom och skulle åka hem igen höll jag på att somna.

Vi kom hem halv elva på kvällen.Och jag somnade på en gång i min säng.

Och så sov min mostar över hos oss.Vi har precis ätit frukost.

Jag ska bara tipsa er en blogg:

www.nassies.bloggplatsen.se

Den är bra tycker jag.

Hoppas att alla mår bra!


10000 kramar från FANNYFIN  

PS.Idag kommer även lite mode och sånt.DS


Av Fanny - 10 november 2011 16:43

Hej alla bloggläsare!

Idag är det torsdag. Nu kommer en kort sammanfattning om hur dagen varit:

Jag hade först skola ,vi fick sluta en timme och tio minuter tidigare:JÄTTEBRA

Sen gick jag hem och valde kläder till imorgon:TRÅKIGT MEN BRA(eftersom jag aldrig skulle orka imorgon)

Sen gjorde jag andra saker(inte läxor) tills nu och jag skriver ett inlägg till bloggen:JÄTTEKUL

Hoppas att alla mår bra!

1000 KRAMAR FRÅN   


Av Fanny - 9 november 2011 18:03

Hej alla bloggläsare!

Idag är det onsdag.Jag vet att jag inte har bloggat på länge men det bara glömmer vi.

Ska inte skriva nåt långt inlägg ska bara skriva en kort sammanfattning om dagen:

Jag var först i skolan tills 10 i 3 och sen gick jag hem och duscade(vi har en ny duschhandtag) så jag ville prova.

Sen åt vi kvällsmat (ris och fläsksås) och sen fick vi lite efterätt: choklad hjärtan från mina födelsedags muffins.GOTT

Och nu ska jag gå och titta på tv:n.Hoppas att det är nåt bra!!!

Hoppas att alla mår bra!


/1000000  kramar från FANNYFIN  


Av Fanny - 1 november 2011 14:01

Hej igen!

Nu kan jag äntligen visa hur jag gör mina headers.Fast bara om du har bloggplatsen.

Först går du till programet: www.pixlr.com

Och när du är där börjar du att göra din header.

Hoppas att alla mår bra!


/10000 kramar från FANNYFIN  

Av Fanny - 1 november 2011 11:55

                                                  
   HEJSAN!

Jippi idag är det första november och det är 6 dagar kvar tills jag fyller år!!!!!!!!! 

Jag hade tänkt att börja skriva ner från böcker,asså att jag gör ett kapitel för varje dag.Och den bok jag hade tänkt att ta heter:

Långt ifrån cool.

Författare:Ingrid Olsson.

Den är jättebra! Det finns tre totala böcker: långt ifrån cool,långt ifrån kär och långt ifrån liten.

Jag ska börja nu med det första kapitlet nu.

Kapitel ett:

-Glöm inte läxan,säger fröken och tittar ut över klassen.

Men det är bara jag som hör.Det andra har fullt upp med att prata om och skratta åt allt kul som ska hända på fritids.

-Tar alla med sig matteboken? säger fröken och pekar på tavlan.

Längst upp i det högra hörnet finns en ruta.Läxrutan kallas den.MATTEBOKEN SIDAN 30-31, har fröken skrivit där idag.

-Hallå alla! Matteläxa till imorgon!

Fröken höjer rösten.Men det är fortfarande bara jag som hör.Jag hämtar boken och räknehäftet ur min låda och sätter mig igen.Kollar runt klassrummet.

I mitten står en grupp tjejer tätt ihop.De viskar och fnissar,och frågorna studsar runt där inne i klungan: Ska du och jag vara? Ska vi pyssla i verkstaden? Viska hemlisar i kuddis? Fläta varandras hår och lyssna på skivor?

Men det är ingen som frågar mig.Ingen som undrar om jag vill göra sällskap till fritids.Ingen som kommer att vänta på mig i kapprummet.

Inte Anna,inte Vera,inte Karin och inte Stina.Inte Malin S eller Malin M.Inte Sabina och inte Amanda.Och absolut inte Vanessa.

Hon har en ny tröja på sig.I LOVE NEW YORK står det på den.En vit t-shirt med svart text och ett stort,rött hjärta.Annars har hon alltid rosa kläder.Alltid,alltid rosa.

Värdens coolaste t-shirt tycker tjejerna som har bildat en ring runt Vanessa.

Hon har fått tröjan av sin pappa.Han har skickat den från New york.Han bor där,och Vanessa har varit och hälsat på honom massor med gånger.På höstlovet ska hon kanske dit igen.

-Om han har tid,alltså, säger hon.Han kan ju inte svika sina fans.

Vanessas pappa är en känd jazzmusiker och turnerar runt en massa.Mest i USA.Här i Sverige är han ganska okänd.

I klassen var det ingen som hade hört talas om honom.Jo,fröken.Men hon gillar jazz.

På engelskan idag fick Vanessa berätta om honom igen.

Hon visade bilder också.Vanessa älskar att berätta saker.

Särsilt när hon får göra det högt så att alla hör.Det gör inte jag.Och särsilit inte på engelska.Engleska är helt konstigt.

Varför säger man Njuuu Jeåårrk när det ser ut som Näww Joårk?

Vanessa tittar på mig och viskar något till Malin S.De fnissar.Malin S viskar till malin M,som viskar till Anna.

Hon viskar till Vera som skickar vidare till Karin.Viskningen fortsätter till Stina,Sabina och Amanda. Nu fnissar hela klungan.

Jag tittar bort,upp på tavlan.I det högra hörnet är det en annan ruta.En ruta som hela klassen har varit med och ritat.Det är ballonger,girlangeroch blommor.I den skriver fröken upp vem som fyller år.

GRATTIS LINNEA, ELVA ÅR! står det idag.

-Vi kör en match!

Hampus hojtar och passar bollen rakt över klassrummet.

Men innan den når fram till Andreas dunsar den först in i Stina.

-Aj! klagar hon.

-Inte här inne! ropar fröken.

Men killarna är redan på väg ut genom dörren med bollen studsande framför sig.

Vanessa kastar en sista blick på mig innan hon går ut ur klassrummet med tjejerna efter sig som en svans.

Nu är det bara jag och fröken kvar.

Hon går runt mellan bänkarna och plockar upp skräp.Eller egetligen är det inget skräp.Det är veckans läxplanering som ska hem till föräldrarna.

-Blir det tårta ikväll? undrar hon samtidigt som hon böjer sig ner och tar upp en lapp från golvet.

-Fick tårta imorse,säger jag och tittar upp på födelsedagshörnet.

En av ballongerna har blivit av med sitt snöre.Jag får lust att gå fram och rita dit det.

-Vad gott,och med elva ljus!

-Mm.

-Och en massa fina presenter,förstås? fortsätter fröken som är tillbaka vid katedern igen.

I handen har hon en hög av skrynkliga läxplaneringar.

De åker rakt ner i pappersinslamlingen.Imorgon kommer hon att ha med sig nya,släta lappar att dela ut.

-Det får jag ikväll,mumlar jag och känner hur det knyter till i magen.

Men det är ingen hungerknip.Det här sitter högre upp,precis under revbenen,som ett verkande hål.

-Skynda dig nu,säger fröken och börjar gå mot dörren.

Det blir säkert något gott på fritids också.

Jag reser mig och stoppar matteboken i ryggsäcken.

Men jag tänker inte göra läxan.Och jag tänker inte skynda mig.Tänker inte ens gå på fritids.

Fröken trycker på ljusknapparna.

Det blir mörkt.

-Ha en riktigt mysig födelsedag,säger hon,och låser och ger sig iväg.

Nyckelknippan rasslar i hennes långa nyckelband.

Jag går ut på trappan.Tittar på klockan.Om två timmat kommer mamma.Det värker till i magen igen.

Skolgården är tom,men borta på fotbollsplanen jagar en massa killar efter bollen.Det är väldigt blandat med folk från mellanstadiet.Från min klass är det Kajsa,Jessica och Emma och så alla killarna.

Axel står i mål.Trots att han är så långt bort,syns det tydligt att det är han.En liten rund kille i en stor huvudtröja står mellan målstolparna och tuggar på sina tröjsnören.Tuggar och tuggar som han alltid gör på sina blöta snörstumpar.På fotbollsplanen får alla vara med.Till och med Axel.

Synd att jag inte gillar fotboll,tänker jag och tittar på klockan igen.Det har bara gått två minuter sen jag kollade sist.

Jag går fram till muren.Tar sats och hoppar upp och sätter mig.Den är kall.Jag drar fram tröjan över händerna och sätter mig på dem.Men det hjälper inte.

Kylan känns rakt igenom jeansen.

                                                  
                                                  
                                                  
                       

Det var allt från idag.

Jag skriver det andra kapitlet imorgon.

Hoppas att alla mår bra och tycker att den är bra och spännande!


/10000000 kramar från FANNYFIN  

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards