FannyS

Alla inlägg under april 2012

Av Fanny - 23 april 2012 13:23

Hej alla bloggläsare! :)

Idag är det måndag och jag stannade hemma idag för att jag mådde dåligt.

Snart ska jag gå in på www.coolaspel.se och spela. Jag ska även gå in på en blogg www.jjuliasalatino.devote.se

Jag har ätit lunch och tittat på lite på film.

Och just nu ligger jag i min säng och är på datorn. Det är lite ensamt tycker jag ;)

Jag skriver mer senare idag som mitt andra inlägg för dagen.

Hoppas att ni får en jättebra fortsatt dag <3

///1000 pussar&kramar från FannyFin  

     

Mörkrosa långärmad topp,

ljusblå mjukisbyxor,

svart/grå/vit mönstrade strumpor.

Av Fanny - 22 april 2012 20:40

Hej alla bloggläsare 

  1. Nu börjar jag med som vanligt att jag ber om ursäkt för att jag inte har skrivit på länge.

JAG LOVAR NU PÅ RIKTIGT ATT SKRIVA VARJE DAG ÄVEN OM JAG ÄR SUR, ARG, LEDSEN, GLAD MM. JAG LOVAR ÄVEN ATT UPPDATERA 2 GÅNGER PER DAG. LOOOOOVAR!!!!


Idag har jag badat i poolen (inne) med lillasyrran. Det blev tvål-skum oxå ;)

Har även varit inne på www.h&m.se och tittat på lite kläder, vad tycker ni om detta?

          

Hoppas att ni har haft en super-bra dag!!!! <3 :)

///1000 pussar&kramar från FannyFin 

 

Av Fanny - 15 april 2012 12:46

Hej bloggläsare, igen!!! <3

Jag är ju allergisk mot MASSOR av saker vilket är väldigt ovanligt. Och jag skriver kanske inte så ofta om mina allergier och så, men jag vill göra det så ni vet hur det är.

Om jag pratar om allergier kan jag säga att min pappa har fyllt och igår firade släkten honom  och då kom det många gäster och det var jättemycket mat och det var mycket jag inte kunde äta men det jag kunde äta var gått. 10 är det bästa och högsta, maten var:

Paj med bacon, tomat och majs; KAN ÄTA       betyg: (åt inte pajen)

Paj med tomatsås, zucchini och svamp; KAN ÄTA     betyg: (åt inte pajen)

Rödbetsallad; KAN INTE ÄTA      betyg: 0

Bönsallad; KAN INTE ÄTA         betyg: 0

Mozzarella/Tomat; KAN ÄTA        betyg: 8,5

Små lammfärsbiffar; KAN ÄTA           betyg: 5

Rostbiff; KAN ÄTA         betyg: 4,5

Potatisallad; KAN INTE ÄTA(för att det var senap i)     betyg: 0

Bulgursallad med saffran, rödlöks bitar och russin; KAN ÄTA       betyg: (åt inte salladen)

Tzatsiki; KAN ÄTA       betyg: 6,5

Oliver, syltlök och cournichons; KAN INTE ÄTA        betyg: 0

Baguette och Italienskt bröd; KAN ÄTA       betyg: 7,5

Smör; KAN ÄTA   betyg: 4               Ost; KAN ÄTA    betyg: 3

Kex; KAN ÄTA(mammas hemmagjorda)  betyg: 7

Dessertostar; KAN INTE ÄTA    betyg: 0

Vindruvor; KAN ÄTA    betyg: 5

Tårta(som mamma gjort); KAN ÄTA     betyg: 9,5 (Tårtan var jättestor, mättande och GOD) !!! :)

Det var all mat som fanns+ att det står MINA betyg och om jag kan äta det.

Självklart var det också dricka, jag drack mjölk som jag alltid gör vid varje måltid.


Att vara allergisk är ganska jobbigt ibland te.x om klassen får godis eller nåt annat då måste jag alltid säga nej tack. Det hände ju förra året den 22 september att jag fick ägg i mina pannkakor i skolan viket jag är allergisk mot, det var jättejobbigt den dagen. Jag fick tillbringa 8 timmar på vårdcentralen och sjukhuset som jag åkte till i en taxi (ingen ambulans).

Jag är ju också allergisk mot pälsdjur&djur. Nästan alla i min klass har husdjur och jag tror inte att dom är så bryrsamma om att jag är allergisk mot det. För varje gång vi ska uppträda nånstans så får vi alltid ett papper om vad man ska ha med sig mm. Det står alltid TA INTE MED KOKTA/STEKTA ÄGG, NÖTTER ELLER ÄPPLEN I MATSÄCKEN PGA ALLERIER. Och det tycker jag är jättebra. Andledningen för att jag inte äter i skolan är för att jag inte litar på mat-personalen i skolans matsal på grund av när jag fick ägg i pannkakorna I SKOLAN. Och förrut varje gång det var pannkakor var det äpplen i matsalen och gissa vilken sort, jo nämligen den sort som jag är mest allergisk mot. Så jag satt alltid i korridoren och åt mina mackor. Mackor hemifrån tar alltid med mig till skolan som jag alltid har gjort ända sen jag gick i 4:an. Nu har dom päron till pannkakorna vilket jag inte heller kan äta men lukta på.

Jag går alltid även runt med min lilla "medicin väska" där jag har alla mina medicier, vilket är från tabletter till min spruta(som jag måste ta om jag ätit nåt riktigt dåligt).

Mina största allergier är JORDNÖTTER, ÄPPLEN(lukt) OCH ÄGG.

Om jag äter nåt med jätte-pytte-lite jordnötter i måste jag åka till sjukhuset och ta spruta. Vilket jag fick göra när jag hade fått ägg i mina pannkakor. Samma sak med äpplen och ägg.

Efter det som hänt i skolan med maten så vågade jag nästan inte äta hemma för jag trodde det var något dåligt där. Men nu är det borta :)

Andledningen till att jag skrev detta var för att jag ville få ur mig det. Och se hur det blev, det blev jättelångt. Nu känner jag mig bättre <3 :)

Nu ska jag gå och fixa lite tills det är fika då vi ska äta upp rester från tårtan från igår.

///1000 kramar från FannyFin    

Jag känner mig så glad att jag kan skriva detta för er. Och att jag skapade denna blog var en riktigt bra ide.   

Av Fanny - 14 april 2012 14:09

    Hej alla underbara läsare! 

Idag är det söndag och imorgon är påsklovet slut/över. Men jag vill ha lov nästa vecka också. ;)

Jag skrev ett kort inlägg igår men det blev fel så jag gjorde detta inlägg istället idag.

Idag vaknade jag halv 9 och var jättetrött, jag somnade vid 11 igår. :(

Har ni sett denna blogg: www.blondinbella.blogg.se ?

Isabella Löwengrip som hon egentligen heter har haft sin blogg ända sedan hon var 14 år gammal. Honn är född den 21 oktober 1990 och är därför nu 21 år.

En annan blogg som är RIKIGT bra är denna: www.pinkieees.blogspot.com

Det är en blogg om en tjej som heter Natalie och är 15 år gammal. Hon har ett fysiskt handikapp som gör att hon inte kan gå själv eller prata så tydligt. Hon brinner för att hjälpa unga tjejer med att tycka om sig själva.

Hoppas att ni får en superbra dag!!!!!!!!!! <3 <3

///1999 trötta-pussar och kramar från FannyFin  

Av Fanny - 12 april 2012 17:21


                                                  
              Hejdå!!! <3     

Av Fanny - 10 april 2012 15:44

Hej alla underbara!

Idag är tisdag och påsklovet har börjat. ;)

Nu kommer dom 2 bästa bloggarna:

www.kayture.com

www.isabellepalmgren.bloggplatsen.se

Har jag tittat lite på blocket efter ipodar. Vill ha en!!! <3

Skrivit några outfits i mitt "MODE-BLOCK". Ska senare skriva in alla outfits i datorn och skriva ut det. Nu ligger alla papper överallt.

Jag ska ta fram alla mina plastfickor och sortera alla papper jag har.

Hoppas ni får en bra fortsatt dag! :)

///1000 loov-pussar&kramar från FannyFin    

Av Fanny - 8 april 2012 17:50

Hej alla bloggläsare!

Idag är det söndag.

Nu är jag hemma hos mina kusiner och har kul. Vi åkte hit klockan 11 och kom till min mormor och morfar 12, sen så åt vi lunch där och sen åkte vi till mina kusiner, dom har precis flyttat dit. Och vi har ätit fika här.

Och nu skriver jag med min kusins laptop.

Snart så ska vi åka till mormor och morfar där vi ska sova över till måndag. ;)

Hoppas att ni har haft en bra dag :) <3

///1000 påsk-hälsningar från FannyFin    





Av Fanny - 7 april 2012 19:06

Hej alla underbara bloggläsare! 

Idag är det lördag. Och PÅSKAFTON!!!

Idag har jag varit i centrum men har inte handlat något.

Imorgon så är det söndag och PÅSKDAGEN, då ska vi åka till min mormor och morfar och fira där och vi kommer hem på måndag så det kommer kanske inte att bli nåt inlägg imorgon, eller på eftermiddagen när vi kommit hem. :)

Snart så ska jag titta på tv, sätta på pyamas och sova.

Hoppas att ni har haft en bra dag!!! ;)

///1000 påsk-hälsningar från FannYfin    

  

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards