FannyS

Alla inlägg under april 2012

Av Fanny - 6 april 2012 11:13

Hej bloggläsare!

Idag är det fredag och inte vilken fredag som helst utan LÅNGFREDAGEN     

Nu är klockan 20 över 11 och min farmor har kommit, vi ska snart äta påsklunch som är:

1. Klyftpotatis,

2. Lammstek,

3. Sås,

4. Tomat och gurka.

Efter det ska jag och min lillasyster leta efter påskägg, äta upp dom.

Sen så är det fika som är butterkaka(det är saffransbullar som tryckt ihop i en form och hällt på glasyr på och sen så skär man den i tårtbitar, det är jättegott!!!!)

Lite påskbilder kommer här:

 

   

   

Nu är det snart mat, vi ses senare! Hoppas att ni får en bra LångFredag!!! ;)

///1000 kramar från FannyFin  :) 

5/4

Av Fanny - 5 april 2012 16:55

Hej alla bloggläsare!!! ;)

Idag är det torsdag.

Det är SKÄRTORSDAG idag!!!!  

Jag har även haft spanska-prov idag.

SHEMAT FÖR IDAG:

8.05 gick jag till skolan, och kom fram 8.15

8.30 var det musiklektion.

Matte, då jag redovisade i NO med min grupp om växthuseffekten.

Spanska, jag hade prov.

Klockan 11.16 gick jag hem och kom hem 11.22 Jag åt lunch hemma på grund av att i skolan så var det påsklunch och i den lunchen fanns det kokta ägghalvor och jag är allergisk. Därför gick jag hem.

11.55 följde mamma med mig till skolan. Jag kom dit precis till nästa lektion.

Då hade jag engelska och vi fick ett blad med arbete om påsk.

Sedan så hade vi svenska och då fick vi godis. Vi lyssnade på några i klassen som skulle redovisa om sin författare. Jag kommer att redovisa snart med en klasskompis. Vi ska redovisa om Sofi Fahrman.

Efter svenska-lektionen (som vi fick sluta tidigare:) så gick jag hem.

Hemma åt jag först en apelsin och vindruvor medans jag tittade på tv, sen så gjorde jag chokladbollar till påsk. <3

Nu ska jag snart gå och äta pannkakor.

Gud vad skönt att INTE gå till skolan, utan vara hemma och ha KUL!!!!!

Hoppas att ni har haft en bra dag!  

///1000 000 skärtordags-glada pussar&kramar från FaNnYfIn   

PS. Ska ni vara påskgummor och åka till Blåkulla? :)   

   

1/4

Av Fanny - 1 april 2012 19:11

Hej alla underbara bloggläsare!

Idag är det söndag, och första april. :)

Idag hade jag SPA-DAG. Nu kommer jag skriva allt jag har gjort idag:

1. Det började med att jag låg i mammas & pappas säng och hade gurkskivor på ögonen medans jag lyssnade på min MP3. Jag låg där i ungefär 1 halvtimme.

2. Sen så skärde mamma en citron på hälften, då sätte jag upp mitt hår och drog citronhalvan över ansiktet i 2 minuter och tog bort det med ljummet vatten och sen duttade jag med min handduk. Sen så tog jag Repeir(en kräm) som jag duttade på kinderna.

3. Sen var det mellis och då gjorde jag en smoothie med mamma, här kommer receptet:

-Hallon ,

-2 dl mjölk ,

-2 dl vanilj yogurt ,

-2 stora skopor Grekisk yogurt ,

-3 små skedar socker. 

Häll i allting i en mixer tills den är slät. Häll upp i stora glas med sugrör.

4. Sen så duschade jag.

5. Jag hade fingerbad i handfatet med varmt vatten och lite tvål. Fingerbadade i 15 minuter. Sem så tog jag en pinne som kallas för orangepinne och tröck ner nagelbanden.

6. Sen så klippte mamma mina naglar och alldeles nyss så målade jag mina naglar i genomskilningt, snart så kommer jag kanske att måla dom i rosa.


Och nu sitter jag och tittar på tv. Snart så ska jag borsta tänder och läsa. ;)

Hoppas att ni har haft en bra dag!!! <3 <3 <3 <3

///1000 000 kramar från fAnNyFiN    

Presentation


Hej och välkommen till min blogg!
Jag älskar mode, är 14 och har allergier.
///1000 kramar från FannyFin :)

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vilket förslag tycker du att jag ska skriva om?
 Mina badrummsfavoriter?
 Dagens låt?
 Veckans recept?
 Inredning?
 FannyFin Love?
 Mina nagellack?
 Skönhet: hår?
 Min morgon-rutin?
 Min kvälls-rutin?
 Hur jag sminkar mig varje dag?
 Mode och smink?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

En fråga?

Jag älskar bloggen jag kollar på den hela tiden.

Jag gillar den så där.

Jag hatar bloggen.

HEJSAN FRÅN MIG

Hejsan som ni vet så har jag  ju nästan fått den här bloggen och jag: VILL HA MÅNGA KOMMENTARER OCH ENU EN GÅNG TIPSA TILL MÄNNISKOR OM MIN BLOGG. 

muuuumsiga bilder

Här kommer smaskiga bilder:

                 

Bra bloggar

Gästbok:)

Översätt bloggen

Hej

Chocolate Chip Cookie

Halloj

Cute Black Pencil

hej

Pink Ice Cream Bar

Ovido - Quiz & Flashcards